1 posto per Administrative - Technical office assistant area of Crema, probably area of Moscazzano (CR) (Pro49/2025)


Inquadramento / Profilo / Livello:  

Administrative - Technical office assistant for Company in the trading and service field for laboratory devices in petrochemical industry zona di Moscazzano

Work remotely until an office/workshop is found (approx. 2 to 3 months)

This will be the place of employment for the new administrative- technical office assistance. For the beginning it is foreseen that the administrative-technical office assistance will work remotely until an office/workshop is found (approx. 2 to 3 months).


The main duties will be: managing office operations, handling communication within the company and with the customers, handling of sales and contracts with customers, organizing digital and physical files, assisting with financial, logistical and travel tasks including performing of payments (incoming and outgoing), handling of bank account, communication with tax advisor, ensuring systems and equipment function correctly, performing of other directives of director.

Tipo di rapporto: 

long term-Renewable Salary: 

approx. EUR 1.750,00 net

Travel expenses: paid 

Qualifiche e requisiti richiesti:

  • Educational level: higher secondary education or higher education
  • Professional experience: at least 1 to 2 years of work in same or similar jobs
  • English B2 or C1
  • Computer skills: Microsfot office 365 (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Adobe Acrobat etc.)
  • Driving license: B
  • Other requirements: preferably knowledge in software fatture in cloud, polite, well organized, team player, communicative, dynamic, customer-focused, good communication skills 

Riferimento candidature: Pro49/2025

Candidati per questa offerta   

Centro per l'Impiego di Crema

Via A. De Gasperi, 60 - 26013 Crema ( Vedi cartina )
Tel. 0373 201632 - 0373 202592 - Fax. 0373 202417
email: centro.impiego.crema@provincia.cremona.it

Orari di apertura al pubblico:
Il Centro per l'Impiego riceve gli utenti preferibilmente previo appuntamento da concordare telefonicamente.
Per informazioni e prenotazioni è possibile chiamare dalle 9.00 alle 12.00, dal lunedì al venerdì.


Gli orari di apertura sono:

Lunedì 09:00-13:00 e 14.30-16.30 su appuntamento
Martedì 09:00- 13.00
Mercoledì 09:00-13:00 e 14.00-16.30 su appuntamento
Giovedì 09:00-13.00
Venerdì 09:00-13.00


Il Centro per l'Impiego rimarrà chiuso per il Santo Patrono il 10 giugno.


Rimane sempre possibile richiedere per e-mail: informazioni, documenti e certificati senza recarsi al Centro per l'Impiego.

Per candidarsi ad un'offerta di lavoro verificare di essere in possesso dei requisiti richiesti, presentare il proprio Curriculum Vitae e copia della carta d'identità con una delle seguenti modalità: 1) cliccando il pulsante "Candidati per questa offerta" 2) inviando una e-mail a preselezione.crema@provincia.cremona.it 3) recandosi personalmente al Centro per l'Impiego

Si ricorda inoltre che è necessario inserire nella e-mail il riferimento al trattamento dei dati secondo il nuovo regolamento UE: Acconsento al trattamento dei miei dati personali ai sensi degli artt. 13 e 14 del Regolamento UE 2016/679 (GDPR, General Data Protection Regulation)
L'informativa riferita al suddetto regolamento è consultabile nel seguente link
http://www.provincia.cremona.it/sintesi/?view=Pagina&id=5103